Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivningen ger dig information och anvisningar i konsumenträttsliga frågor och tvister.

Ärendehantering i konsumentrådgivning

Gör så här för att utreda ditt ärende smidigt.

Te­le­fon­ser­vice

Vänligen ta fram alla dokument om ärendet innan du ringer konsumentrådgivningen. Samtalen besvaras i den ordning de inkommer.

Konsumentrådgivningens telefonservice

Servicetid måndag–onsdag och fredag kl 9–12, torsdag kl 12–15

Sam­tals­pri­ser

Att ringa och köa till 09-nummer kostar från fast telefon och mobiltelefon enligt inrikes samtalspris. Priset fastställs utifrån uppringarens abonnemangsavtal. Samtalen ingår i allmänhet i samtalspaketen om uppringaren har ett sådant i användning.

Webb­lan­kett

Rådgivaren svarar på kontaktförfrågningar per telefon eller e-post inom en vecka. Du får i regel svar per telefon.

  • Telefonsamtalet kommer från ett nummer som inleds med 029 eller så kan det stå ”okänt nummer”.
  • Om du inte har fått något svar från konsumentrådgivningen, kontrollera din e-posts mapp för skräppost innan du tar kontakt på nytt till konsumentrådgivningen.

Konsumentrådgivningens kontaktblankett

OBS! Läs undantagstidtabellerna från länken. (normalt 24 h)